شريط الأخبار

الثلاثاء، 17 نوفمبر 2009

والجزمة زعلت بعدها ...



والجزمة زعلت بعدها ...


ليه تحدفوه ؟!!

هانت عليكم عشرتي ؟

طول عمري صاينة خطوتي

ضهرى مداس ...

وبتركبوه

مين اللي قال إن الجزم .


تلبس رمم ؟!!!

في الراس ساعات ...

تحت القدم

منعول أبوه ...

ونسيت أقولك " منتظر "

إياك تفكر إنك انت حدفتنى

دى رغبتي ...

أنا من زمن ...

بـ اغلي وفكيت الرباط

بـ استني يوم ليك الحفي ...

يمحى العياط

محبوسة في رجلك


خلاص حررتني

مين اللي قال لك إن انا


رايحة أبوس

بتقول له قبلة !!!!

دى الرجولة عندنا ...

والمتانة إننا ...

نركب ... ندوس

والصنعة في إيدين الصبي

تطبع على خد الغبي ...

خطوة نبي ...

وياه رسالة من السما


السكة باينه ...


والحقوق متقسمة

الفردة دى على وش بوش .

والتانية لو طلعت فشوش .

ده مفيش كتير غير الجزم


عند العرب

مبيلبسوش ...

أصناف تخاف ولا يختشوش

" يا منتظر " ...


أنا منتظر

حدوتة منسية

والناس بتحكى بـ ابتسام

بعد السلام ...

وكمان نزيده بالصلاة


خير الأنام ...


كان مرة واحد عندنا


... سمع الكلام

صحصح وقام ...

ساب رجله وسخة بعدها



لبس الشراب

حافي ومتعافي اختفى ...

زى السراب

ودخل زريبة مؤتمر ...

فكر في لحظة يستريح

قعد ... المهم ...

فرقع صوابعينه

وفجأة طق ريح ...

قالوا انقلاب ...

سأل الغنم ...


زلزال صحيح ؟؟!!

أما الخروف هس انكتم

قال الحقونى هااموت فطيس

والفرخة جنبه ...


اتمطعت

حزأت معيز ...

منظر يغيظ ...


لكن لذيذ

نزلوا عليه كل الجزم

حتى اللي حافي ...

راح وجاب حبة صرم

قول نفضوه ...

وف آخر الأزمة صدر ...

حكم البراءة ...

وجم خدوه

عيط ...


وقال طب قول لي إيه


كان فعلكم ...

لو جبت له جزمه ...

ميرى ...


ومش لازمة

دى الحسبة عندي كلها ...


حتة شراب

وذهاب إياب ...

آدى الحكاية منتظر


حلوة ومسخوطة

والغنوة عندي من زمن


والقصة ملتوتة ...

عيل وبنقول فهموه ...

لو ده وداع الإبن بوش

إزاى يكون وداع أبوه ؟؟!!!!

هناك تعليقان (2):